The director majored in screenwriting at the Motion Picture Department of the National Taiwan University of Arts. He has many years of experience working with child actors, and his projects often focus on storytelling from children’s perspectives. His previous films include the short Gameboys and the children’s television series Ghost Festival. He is currently developing his first feature film alongside creating other projects for children and about children.