The Chilean director has been making waves as a documentary filmmaker since her debut, El salvadidas. With El agente topo, which premiered at the Sundance Film Festival, she became the first female director from her home country to receive an Oscar nomination. La memoria infinita was also nominated for an Oscar and won a Goya Award for Best Ibero-American Film as well as the Grand Jury Prize at Sundance.