In 1990 Poland, singer Weronika feels that she is “not alone in the world”. And indeed, her double is living in France – Véronique. The two almost meet in Krakow, but Véronique is already riding off in a tour bus. Unbeknownst to her, she has inadvertently photographed Weronika. Véronique is also a singer and, like her Polish counterpart, she also suffers from a heart condition. But while Weronika gives her life for song, Véronique gives up singing and becomes a music teacher. At a puppet show, she falls in love with a puppeteer. When he calls her a few nights later, Véronique suddenly hears the song that Weronika sang just before her death.
The magic triangle of Krzysztof Kieślowski, actor Irène Jacob and composer Zbigniew Preisner gives off an incandescent light. Using just a few historical anchors, the director takes ownership of the French post-modern style. Open to a variety of interpretations, the “affairs of the heart” depicted in the film, and the glowing golden light in both Poland and Paris, can be interpreted as the director’s visions – of a latent spiritual kinship, but also as an aesthetic convergence between East and West Europe.