Born in Seoul, South Korea in 1960, he studied at the city’s Chung-Ang University as well as at the California College of Arts and Crafts and the School of the Art Institute of Chicago. Since 1996, he has written and directed 34 feature films and several shorts. His work has been selected seven times for the Berlinale Competition, most recently in 2025 with Geu jayeoni nege mworago hani (What Does That Nature Say to You).