In the mid-2000s, Grace is growing up as a child of dual heritage: her mother, Esther, is white British and her father, David, Black Jamaican. She lives with her parents and her older brother, Curtis, in a semi-detached house in a small town in the Midlands. On paper, it all seems quite idyllic, yet as she gets older, her awareness of her place in the world also grows. When Grace starts to take her identity into her own hands and wrestles with making sense of the balance between Black and white, many questions arise. Discovering right from wrong through a few lessons at home, she begins to navigate how to exist as a young woman, fully Black, fully white.
The filmmaker and photographer was born in Birmingham, UK of Jamaican heritage. Her work focuses on raw and honest stories from real life. Her richly textured visual language draws on her experience in documentary filmmaking, radio journalism and dance, and is grounded in her love of movement and music. She places a great emphasis on her craft in her observational and emotionally moving work.