An ordinary workday on a building site. Forty-year-old crane operator Thomas receives a call from his wife, Carla: he has to pick her up from the hospital. Once there, he finds her crying and discovers that she has had a car crash. Carla tells him about her dance partner David, with whom she was going to view a house in the country and who has died in the accident. She tries to tell her husband everything openly and honestly, but Thomas increasingly withdraws into himself. They simply do not understand each other. A film about the challenge that is life and about the search for a common language.
Born in southern Germany in 1962. After studying acting in Frankfurt am Main, she appeared on stage at the Thalia Theater in Hamburg and the Schaubühne in Berlin. From 1990 to 1995, she studied directing at the DFFB in Berlin. She is now a professor of narrative film at the University of Fine Arts in Hamburg. Her feature film Ich war zuhause, aber won the Silver Bear for Best Director at the 2019 Berlinale. She followed it in 2023 with another Silver Bear, this time for Best Screenplay for her feature film Music.