The Palestinian-Syrian filmmaker studied sociology at the University of Damascus and worked as a human rights activist. He currently lives and works in Germany where he is continuing his studies in social sciences alongside his work as a filmmaker. After making his documentary Little Palestine in 2021, Chronicles From the Siege is his debut feature film.