Madhusree Dutta is a filmmaker, author and cultural producer living in India and Germany. Her areas of interest are hybridity within public and urban culture as well as documentary and archival practices. She is the founder and former director (1998-2016) of Majlis, a centre for interdisciplinary arts initiatives in Mumbai and former artistic director (2018-2021) of the Academy of the Arts of the World (Akademie der Künste der Welt) in Cologne, Germany. With Flying Tigers, Madhusree Dutta returns to filmmaking after twenty years.