The filmmaker and the Festival Director take a picture together at the Haus der Berliner Festspiele.
The filmmaker and writer was born in Vienna, Austria. Her film Those Who Go Those Who Stay won Best Documentary at the Diagonale in Graz, while Die Geträumten won Best Feature Film at the same festival. Waldheims Walzer received several awards, including the Glashütte Original – Documentary Award at the Berlinale, and was selected to be Austria’s official entry for the Oscars. MUTZENBACHER won Best Film in the Encounters section of the Berlinale. Favoriten premiered in the same section and won the Peace Film Prize.