The actor, producer, director and musician is a key figure in Black London culture and the British entertainment industry. He rose to prominence in the early 2000s with the UK garage and hip-hop collective So Solid Crew and made his breakthrough as an actor in the feature film Bullet Boy. He starred in all five seasons of the series Top Boy and in Adolescence, and founded his own production company in 2017. He made his directorial debut with the short film Boys. His first feature as a director is Animol.