The director works in independent documentary, natural history film and performance art. She is best known for her creative approach to elevating unlikely protagonists in both the natural and human worlds. Her work has been supported by the Sundance Institute, the National Endowment for the Arts, SFFILM, the Creative Work Fund, the California Arts Council, Tribeca Film Institute and Headlands Center for the Arts.
The work of the interdisciplinary artist and filmmaker ranges from a focus on war and disease to the complex dimensions that surround ageing and death but is unified by a compassionate humanism. His projects have been supported by organisations including the Sundance Institute Documentary Fund, the National Endowment for the Arts, the National Endowment for the Humanities, Creative Capital, Bertha Foundation, the MacArthur Foundation and Tribeca Film Institute.