The director and screenwriter is from Almería in the south of Spain. His short film Victor XX won the Cinéfondation Award at Cannes. His second short, Farrucas, was nominated for a Goya and won a Gaudí Award, making him the first Spanish trans filmmaker to receive such recognition. He was a screenwriter on the series Veneno for HBO. Iván & Hadoum is his debut feature film.