Chung Ji-young is a key figure of 1990s Korean cinema, recognised for his socially grounded films and influential role in industry activism. He established his reputation with North Korean Partisan in South Korea (1990) and White Badge (1992), while leading movements such as the resistance to Hollywood direct distribution and the safeguarding of the screen quota system. His later works sharpened his examination of institutional power. Since the 2010s, Chung has focused on the dignity of individuals confronting entrenched networks of wealth and authority outside formal democracy.