The film team with the director (2. from right) can celebrate two awards at the same time.
The Brazilian filmmaker studied film at the Fluminense Federal University. His short films have screened at over 150 national and international festivals and have won 76 awards. His debut feature, Pacarrete, premiered at the Shanghai International Film Festival and was nominated for the Golden Goblet. In 2024, he released the musical feature film O Melhor Amigo, a reimagining of his earlier short film.