Born in Michoacán, lives in Mexico City. Mojica’s multidisciplinary work, which has been presented from Berlin to Mexico City, explores light, sound and matter from the perspective of conceptual art, with video art central to their practice. Jaripeo is Mojica’s debut feature film.
The filmmaker and writer is based in Mexico City. Her work has featured in “The New York Times” and “The Nation” and has been supported by Sundance and Chicken & Egg Pictures. A graduate of the Iowa Writers’ Workshop, her filmmaking is shaped by her poetic practice. Jaripeo is her debut feature film.