The winner at the Berlinale Palast. Her film is a highly personal, diary-like collage that addresses addiction in the family among other things.
Pepa Lubojacki (they/she) is a Prague-based screenwriter and documentary film director whose work focuses on topics such as gender binarity and stereotypes, addiction, and intergenerational trauma. Pepa loves strawberries, bats, and pigeons, and they are vegan for the animals, having cared for many, including a 20-year-old cat, fifty water snails, and baby sheep. For the past few years, they have been working on a novel about human-eating creatures and addiction.