Born in Romania in 1984, his short films premiered at festivals including Cannes, Karlovy Vary and Rotterdam and were presented three times in Berlinale Shorts. His debut feature, A Month in Thailand, premiered at the Venice Film Festival. His micro-budget feature Two Lottery Tickets was a box-office hit in Romania, leading to a sequel, Another Lottery Ticket. His film Men of Deeds won the top prizes at the Romanian Film Industry Awards, including Best Film, Best Director, Best Screenplay and Best Actor.