Kristina Mikhailova is a director, producer, and artist from Kazakhstan. Her debut feature River Dreams premiers at the Berlinale Forum. Her artistic practice extends beyond film; she has participated in a collective exhibition at the Venice Biennale. As an activist, Kristina founded ‘Women make docs’, a grassroots initiative supporting female documentary filmmakers in Central Asia.