The Chinese filmmaker and artist was born in Beijing but has spent 15 years travelling across Europe, South America and Southeast Asia, and now lives in Berlin. She has a bachelor’s degree from the University of Manchester and a master’s from the European DocNomads programme. She is also an alumna of the Sundance Institute and Berlinale Talents. Her short film Across the Waters was nominated for the Palme d’Or at Cannes and won the Lights On Women’s Worth Award. Her work has also competed at the Venice Film Festival and the International Documentary Film Festival Amsterdam.