Belinda Kazeem-Kamiński’s artistic practice is manifest in multidisciplinary engagements with history and memory. Rooted in Black feminist theory, her research-based, process-oriented work examines the conditions of life in the African diaspora. She moves between documentation and speculation, creating immersive narratives that suspend linear time and fixed spatial boundaries. Kazeem-Kamiński’s works have been exhibited internationally. Her first monograph “H(a)untings / Heim-Suchungen” was published in 2023 by Sternberg Press.