The filmmaker is part of a cohort currently shaping South Asian cinema. The feature films Circus of Life, which he directed, and Joyland, which he produced, were both official Oscar entries for Pakistan, with the latter winning the Jury Prize in the Un Certain Regard section at Cannes. His film Kamli premiered at the International Film Festival Rotterdam. His work is known for its fearless, nuanced exploration of human emotions and societal complexities and has won him the Pakistani Pride of Performance award.