Born in Romblon, an island province of the Philippines, he is a playwright, director and lecturer at the University of the Philippines Manila. He has long been interested in stories from the peripheries of the Philippines. His work foregrounds regional voices, queering, masculinity and silence amid social and environmental neglect. His debut feature film Huling Palabas (Fin) premiered at Cinemalaya, where it won the prize for Best Director, and went on to screen in the Berlinale Generation section and at major LGBTQ+ festivals around the world. In 2025, he founded the Talabukon Film Festival to advance regional cinema in Romblon.