Born in Germany in 1987, the director and animator is based in Berlin. His animated short films have gained international recognition at festivals including Go Short, Pictoplasma and Animateka. In 2013, his film ECHO screened in Berlinale Shorts. His graduation film Rules of Play won the prize for Best Experimental Animation at CutOut Fest in Mexico and the Jury Award at Annecy. He occasionally teaches and gives workshops, for example, at Hochschule Düsseldorf – University of Applied Sciences and Nanjing University of the Arts. He has also directed several film festival trailers, including for Interfilm and the Stuttgart International Festival of Animated Film, and was a jury member at DOK Leipzig in 2024.