Decades after her mysterious disappearance, the Blood Countess re-emerges in modern-day Vienna where she reunites with her devoted underling, Hermine, to track down a dangerous book with the power to destroy all evil – including all vampires such as themselves. The duo embark on a scavenger hunt through the city’s magnificent historic sites, and conscript the countess’s melancholic nephew – a vegetarian vampire named Rudi Bubi – and his psychotherapist as they expand their search to Bohemia. Meanwhile, a pair of vampirologists and a police inspector remain hot on their trail … Filmmaker and visual artist Ulrike Ottinger reinterprets the vampire myth as a sumptuous adventure tale full of morbid black comedy.
Born in Konstanz, Germany in 1942, the filmmaker is one of Europe’s most renowned artists and has received numerous international awards. Her Berlin trilogy comprising Bildnis einer Trinkerin, Freak Orlando and Dorian Gray im Spiegel der Boulevardpresse brought her international acclaim. Her films have been invited to Cannes, Venice and the Berlinale, where she was honoured with the Berlinale Camera in 2020. Her artistic work has also been exhibited at MoMA in New York, the Cinémathèque française, the Centre Pompidou in Paris, Documenta, the Museo Reina Sofía and the Berkeley Art Museum.