In his films, the Swiss director examines social conflict and power dynamics, often through emotionally vulnerable characters who are placed under pressure. He studied theatre and film at the Zurich University of the Arts, at Sint-Lukas in Brussels and at the American Film Institute in Los Angeles. His second feature film, Goliath, premiered in competition at Locarno. Enjoy Your Stay is his third feature film.