The filmmaker and writer was born in Shanghai, China in 1985 and studied film directing and screenwriting at the city’s Tongji University. She is the author of the short story collections “Notes on Shanghai Geography”, “Deep Simulator” and “A Traveler’s Desire”. She also spent time working as a journalist and newspaper editor before moving into the areas of contemporary art, literature and film. Shanghai Daughter is her debut film.