The director and screenwriter was born in São Paulo, Brazil. Before beginning to make films, he worked as a film studies professor, critic and film programmer. He is an alumnus of the 2004 Berlinale Talents. His best-known feature films include Double Play: James Benning and Richard Linklater and Porto. His work has won a number of awards, including a Venice Classics Award for Best Documentary on Cinema.