Born in Japan in 1980, he initially trained as a painter in the traditional Japanese style but he also works in sculpture and moving images. He has been an animator and art director on films including Makoto Shinkai’s Your Name and Sunao Katabuchi’s In This Corner of the World. As a director, he created the anime project Tokino Crossing and the music video Adventure Squad: Mori no Yusha. He also works in book design and advertising and explores the tradition of Japanese painting.