This adaptation of Richard Flanagan’s eponymous, Man Booker Prize-winning novel follows Dorrigo’s life over the span of several decades as he moves from being a soldier to prisoner, to returned war hero, to esteemed surgeon and reluctant celebrity.
The feature films of the director, screenwriter and producer include Snowtown, which screened and won an award in the 2011 Semaine de la Critique at Cannes; Macbeth, which premiered in competition at Cannes in 2015; Assassin’s Creed, which was produced by New Regency for 20th Century Fox in 2016; The True History of the Kelly Gang, which was presented at the 2019 Toronto Film Festival; Nitram, which was selected for the competition at Cannes in 2021; Ellis Park, which premiered at Melbourne and screened at the London BFI Film Festival in 2024; and The Order, which premiered at Venice in 2024.