Barbara Hammer (1939–2019) was a feminist filmmaker and pioneer of queer cinema. She created over 90 moving image works as well as performances, installations, photographs, collages, and drawings. Her films have been shown nine times at the Berlinale: twice in the Panorama as well as in the Forum and five times in the Forum Expanded program. Her films A Horse Is Not a Metaphor (2008), Generations (2010), and Maya Deren’s Sink (2011) received Teddy Awards.