Vyjayanthi Rao is an anthropologist, writer, and curator focusing on displacement, memory, heritage, and imaginaries of the future, with a particular interest in speculative practices in contemporary social life. She explores the connections between violence, ruination, uncertainty, and speculation in contemporary culture and has published widely on these subjects.