The daughter of director Melanie Spitta, who delivered with Das falsche Wort the first coherent portrayal of the genocide of the German Sinti.
Katrin Seybold was born in Bromberg (Bydgoszcz) in 1943 and raised in Stuttgart. After studying art history, she began shooting her first films in 1969 about the student movement in film cooperatives, and worked as an assistant director for Ula Stöckl and Edgar Reitz. Starting in 1975, she worked as a director for ARD and ZDF, founding her own production company in 1979. She made over 60 award-winning films and TV programmes on social questions and German history. She joined the Berlin Academy of Arts in 1994 and lived in Munich until her death in 2012.
Melanie Spitta was born in Hasselt, Belgium in 1946. Nearly her entire family was murdered in the Romani Holocaust. A civil rights activist, she fought for women’s rights among the Sinti and all of society, and worked as a consultant and publicist. She was the first German Sinteza to direct films. In 1999, Melanie Spitta received the first Otto Pankok Prize, endowed by Günter Grass’s foundation, for her work “because she combatted the lack of memory.” She died in 2005 in Frankfurt am Main.