After studying at the École des beaux-arts in Bordeaux and Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains, he has to date directed a number of shorts and nine feature-length films, exploring various types of narratives. His preferred genre is comedy. He won the Jean Vigo prize for his film Inupiluk.