The British filmmaker is chiefly known for his work in the field of documentary. In No Distance Left to Run, he followed the band Blur while Shut Up and Play the Hits, about LCD Soundsystem, premiered at Sundance and is considered to be one of the defining music documentaries of the 2010s. Meet Me in the Bathroom, about the New York music scene of the early 2000s, also premiered at Sundance. As one half of the directing duo thirtytwo, he has worked on award-winning commercials and charity campaigns. The Thing with Feathers is his debut feature-length fiction film.