The Slovenian-Italian filmmaker and writer studied film and television directing at the University of Ljubljana and animation at the Centro Sperimentale di Cinematografia in Turin. His work explores weird, quirky characters and their vulnerabilities, crafting stories that blend humour, emotions and absurdity.