The researcher, director and producer of audiovisual content, including the “Ijaraburu” podcast, belongs to the Embera Chamí in Columbia. She has received a number of grants designed to strengthen the cultural projects of Indigenous peoples from the Carolina Foundation, the University of Salamanca and Cultura Survival.