The screenwriter and director is based in New York City and India. She is currently studying at Columbia University. Her focus is on themes of gender, sexuality and identity. Her collaborations include working as a creative producer on Madhu, a short fiction film that premiered at the International Film Festival Rotterdam. She is also developing her first feature-length fiction film Rafugiri (Darning) – a surreal narrative set in 1990s Delhi.