The director, screenwriter and photographer from the Dominican Republic has been based in Barcelona, Spain, since 2018. She has a degree in film directing from the Escola de Cinema de Barcelona. Her graduation short, O que me parta un rayo, had its world premiere at the Sitges International Film Festival where it won the Best New Filmmaker’s Script award before going on to screen at numerous other festivals. She is currently writing her debut feature film, a co-production that will be filmed in the Dominican Republic and Spain.
The Brazilian director and screenwriter was born in Curitiba and is now based in Barcelona, Spain. She studied film directing at the Escola de Cinema de Barcelona and journalism at the Universidade Positivo in Brazil. Her short film Anarchism at Two O’Clock screened at several international festivals. She is currently developing her debut feature film.