The director, screenwriter and author was born in Budapest, Hungary in 1977. After completing a BA in aesthetics at the city’s Eötvös Loránd University, he began his career directing numerous commercials. He is the co-founder of the Kinopravda directors’ collective which, since 2014, has established itself as one of the major players in the international advertising industry. In parallel to his commercial work, he has always written short stories, two of which he has made into short films: Grand Prix and Creamy both screened at international festivals. Minden Rendben is his debut feature film.