Adilkhan Yerzhanov was born in Kazakhstan in 1982. He studied filmmaking at the Kazakhstan National Academy of Arts and his films have twice been selected by the Cannes Film Festival as well as the Venice International Film Festival. His film The Owners received awards at many international film festivals and was included in the 100 Best Asian Films catalogue published by the Busan International Film Festival in 2015.