Talented on many fronts. The filmmakers at the Q&A were responsible for the production, editing and cinematography.
Tatiana Fuentes Sadowski is a Peruvian filmmaker whose work bridges experimental and documentary cinema, exploring themes of memory, colonial histories, and collective healing. She studied Performing Arts in Peru and Film and New Media at Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains. Her previous films have been showcased at festivals including Doclisboa, Oberhausen, and Art of the Real. La memoria de las mariposas is her opera prima, her latest exploration of archival research and Indigenous storytelling. She is committed to addressing historical wounds through a poetic cinematic lens.