The visual artist and animator was born in the small town of Strážnice in the southern Moravian region of the Czech Republic. She is currently taking a master’s degree at the Animation and Film Studio of the Academy of Arts, Architecture and Design in Prague. During her studies, she has created three animated music videos which have screened at international animation festivals. She also has a passion for illustration and comics. Her comic-book trilogy “The Stone of Destiny” won the 2022 Muriel Award for Best Student Comic. Her work explores the melancholy hidden within every experience of happiness.