The film’s unique stereo sound was mastered by a music engineer. The artists involved, including Arthur Jafa and Garrett Bradley, deliver their distinct perspectives across the 21 tracks.
The films and video installations of the filmmaker and artist challenge conventional linear narratives, using sound and music as materials to evoke lyricism and complexity. He first gained widespread recognition with his short film Until the Quiet Comes which won a Short Film Special Jury Award at the 2013 Sundance Film Festival. BLKNWS: Terms & Conditions is a conceptual artwork that redefines how Black culture is experienced and communicated.