The director and screenwriter was born in Brazil in 1983 and is based in Recife. His films have won over 50 international awards. Neon Bull was selected as one of the Top 10 Best Films of 2016 by “The New York Times”. In the same year, his work was presented in a retrospective at the Lincoln Center in New York. In 2019, his film Divine Love screened in Panorama at the Berlinale.