Born in Berlin, Germany, the actor, writer and director studied acting at the Otto Falckenberg School in Munich and has appeared on various stages and in numerous television series and cinema films. After studying philosophy in Heidelberg, she took a directing degree at the University of Hamburg. Her short film Alles anders won the 2002 First Steps Award while her debut feature Der Architekt won awards including the Max Ophüls Prize for Best Screenplay and was selected to screen in the On Transmission special series at the 2020 Berlinale. Following her documentary about the Neue Nationalgalerie and the German-French feature film Das Vorspiel (The Audition), starring Nina Hoss, Zikaden (Cicadas) is her third feature-length film for the cinema.