Felipe M. Bragança is a filmmaker whose work is deeply rooted in Brazilian culture and historical memory, exploring its many layers using a distinctive form of magical realism. His films have been screened at festivals such as the Berlinale, Cannes, the International Film Festival Rotterdam, Locarno, and Sundance. Retrospectives of his work have been held at Jeu de Paume, California Institute of the Arts, Arsenal, and Wolf Kino. Bragança is currently developing a new adaptation of the Brazilian modernist classic Macunaíma by Mário de Andrade, which will be his fifth feature film. He has already been part of the Forum Expanded program with the films Fernando Que Ganhou Um Pássaro do Mar (with Helvécio Marins Jr., 2013) and Escape from my eyes (2015).