Munir travels to a remote island to contemplate a drastic action. He is haunted by a cryptic parable passed down to him by his mother. In the silence of his isolated island sanctuary, he encounters the enigmatic Valeska (Hanna Schygulla) and her rough-hewn but loyal son, Karl. Although few words are spoken, simple acts of kindness begin to overcome their mutual distrust. Munir’s heavy burden is gradually eased and his desire for life reignited.
Now based in Germany, the writer and director was born in Kyiv, Ukraine in 1991 as the son of Syrian parents from the Golan Heights. His debut feature film The Stranger premiered at the 2021 Venice International Film Festival where it won the Edipo Re Award. The film went on to become the official Palestinian entry for the Academy Awards and won Best Arab Film and the Shadi Abd El Salam Prize for Best Film in the International Critics’ Week Competition at the Cairo International Film Festival.