The director grew up in the southernmost part of Denmark. He directed a series of short films before making his feature debut with Where Have All the Good Men Gone. His film Uncle received the Bodil Danish Film Critics Association Award for Best Screenplay and the Grand Prix at the Tokyo International Film Festival as well as being nominated for the Nordic Council Film Prize. Forever celebrated its international premiere at the San Sebastián Film Festival and won the Bodil for Best Film.