Born in Alexandria, Egypt in 1980. After undertaking a two-year filmmaking workshop at the Jesuit Cultural Film School of Alexandria, he directed two short fiction films. His feature-length debut, the documentary Little Eagles, premiered at the Dubai International Film Festival and won the Best Documentary Award at Malmo. Al mosta’mera is his debut fiction feature film.