The filmmaker studied English literature at the University of Calcutta and began her career as a theatre actor and director. In 2011, she graduated from the Film and Television Institute of India with a diploma in editing. Her work as an editor screened at festivals around the world including Locarno, Rotterdam, Rome, Pingyao, Hot Docs and Busan. Baksho Bondi is her first feature film as a director.
Born in Bangalore, India, the filmmaker first studied philosophy at St. Stephen’s College in Delhi before attending the Film and Television Institute of India. As a cinematographer, he has worked on documentaries and fiction films which have screened at the Berlinale, Cannes, Sundance, Locarno and Rotterdam. Baksho Bondi is his debut feature film as a director.